Da kommer vi til en rekke problemstillinger. Blant dem er vestens forfallstid, der alle institusjoner blir korrumpert og menneskene i dem, gale. Det er også angiverne, som i høyeste potens representerer den sivilisatoriske sykdom i puritansk drakt. Fraværet av respektivt humor og betraktning fra avstand er kjennetegnet på den fordummede fanatiker.
Et annet problem, i denne kontekst, er hva jeg faktisk skriver.
Saken er jo at jeg sammenblander politiske rants og ytringer, med nevnte volds og voldtektsbeskrivelser. Ikke bare det, men jeg inkluderer også selvbiografisk innhold og faktiske kjensgjerninger i mine voldstekster. I en periode har tekstene blitt til i konstant interaksjon med virkeligheten, inkludert politiavhør. Dette må da kunne kalles performance art om det noensinne var noen. Det er ikke min feil at noen ikke tåler tekstene mine, og da må de tåle å inkluderes i de nevnte kunstverk. Alt sammen kan minne om min performance art som Lysalv i år 2017/2018. Da fikk jeg kalde føtter og trakk meg, idet konsekvensene fra kunstverket ble for store, potensielt i form av folk med maskinpistoler utenfor døren. Nå ler jeg av selv det.
Alt dette er legitimt, selvsagt. Det er innenfor loven å skrive politiske rants, det er innenfor loven å skrive intuitive galskapstekster, og det er innenfor loven å skrive om psykotiske massemordere. Det er heller ingen jurisdiksjon som sier at man ikke får lov til å sammenblande alt dette på en og samme blogg. Allsidighet var alltid mitt trekk.
Men da må vi tenke på angiverne. Det er ikke et problem for dem å plukke ut løsrevne tekstutdrag, satt ute av kontekst, og fremvise dem til myndighetene. Vi må huske at sannferdighet, erkjennelse og tenkning ingenlunde er del av deres motiver, ei heller kan det noensinne bli del av deres egenskap. Gjenblivende er kun ønsket om å skade meningsmotstandere. I dette tilfelle er jeg rimelig sikker på at det er en NRK-journalist jeg vet navnet på som har rapportert meg, fordi jeg ved min blotte eksistens som vaksinemotstander, frihetsmenneske og utøvende kunstner representerer en trussel, og fordi jeg sa nei til å få en NRK-dokumentar laget om mitt liv, i et implisitt forsøk på å henge meg ut. Når dette ikke lykkes, måtte man ty til andre midler. Løsningen ble å følge med på alt det jeg gjør, til man finner noe man kan bruke, trodde man. Det er betegnende å tenke på at kanskje ens mest ivrige lesere faktisk er de som hater deg. Kuren for det er venner, selvsagt, for de leser i det minste mindre, men dypere.
Bekymringsverdig blir da myndighetenes manglende kompetanse til å vurdere. I denne forbindelse er alt de skal bry seg om hvorvidt jeg er en potensiell terrorist, eller om jeg er så psykisk ustabil at jeg er til fare for meg selv og andre. Det er iallfall det de selv mener å hevde, i de offentlige skriv de legger ut. Jeg, og andre, vet meget godt de har andre instrukser fra hemmelig hold. La oss dog snakke om de offentlige organer i deres offisielle rolle. Det er her kompetansekrisen i vesten kommer inn. Gitt politiske føringer og et fallende intelligensnivå, har man gode grunner til å mene at evnen til å vurdere saklig må være mangelfull. Etter min mening representerer forfølgelsen av meg en politisering av institusjonene. Det vil si, nevnte journalist og angiver har politiske motiver for å forfølge meg, og institusjonene i seg selv har politiske motiver for å forfølge meg. Angiver, etat og deres såkalte mandat eksisterer med det i et gjensidig nytteforhold, litt som det gamle DDR. Hvis man ikke likte naboen, kunne man angi denne. Etterhvert eksisterte halvparten under befolkningen i statlige registre, gjenstand for vilkårlig arrestasjon og overvåkning. Personlig nag og meningsforkjell skaper med det ensretting og kontroll.
Da jeg satt i dette avhøret, beskrev jeg meg selv som en dissenter. Politimannen forstod ikke hva ordet betydde, og måtte be meg gjenta. Dette gjorde jeg flere ganger. Tilslutt ba politimannen meg forklare hva ordet betydde. Det nærmeste jeg kom på i farten var at en dissenter var en som utviste dissens. Da forstod han det. Rett nok kan det glippe for noen og enhver, men dette er jo bekymringsverdig. Selv vil jeg også ha problemer med å på stående fot forklare hva visse filosofiske begrep innebærer, slik som forskjellen på deduksjon og induksjon, a priori og a posteriori. Kanskje vil jeg under stressede situasjoner ikke kunne redegjøre for hva ontologi og epistemologi er. Jeg glemte iallfall passordet på kredittkortet mitt en gang da jeg hadde måttet løpe til tannlegen. På den annen side, å ha oversikt over dette i øyeblikket er ikke del av jobben min, og det politimannen ikke hadde rede på, var et nokså basalt begrep som i høyeste grad var relevant. I mine øyne er det to mulige forklaringer. Enten er politimannen inkompetent og ikke skikket i stillingen. Eller det har oppstått en samfunnsmessig føring der faktisk dissens fremstår som så utenkelig at det ikke engang kan eksistere som begrep. Etter min mening er nok begge disse forklaringer til en grad gyldige, samtidig som grunnen til mannens relative inkompetanse er den gradvise nedbrytingen og senkningen av krav for å få innpass i våre mest ærverdige institusjoner.
Denne situasjonen beskrives i to forskjellige artikler, her:
https://www.palladiummag.com/2023/06/01/complex-systems-wont-survive-the-competence-crisis/
derimot.no/vestlig-utdanning-system-og-leder-utvelging-forer-til-darlige-beslutninger-og-til-slutt-okonomisk-kollaps/
For å reiterere artiklenes innhold. Vestlige samfunn prioriterer lydighet fremfor kompetanse, hvor de lydige nå fungerer som portvoktere overfor det mer intelligente sjikt hva det gjelder stilling og posisjon. Intelligensnivået er uansett fallende, gitt innførselen av multikultur og kvoteringen av kvinner og innvandrere i høye stillinger.
Som jeg har nevnt ved tidligere anledninger, har jeg en bror som arbeider i politiet. Han har til og med en temmelig høy stilling i politiet. Jeg vil ikke være ondsinnet og snakke stygt om de lavtstående intelligenser, litt som en strongman ikke banker løs på spjelete nerder. Av og til glemmer jeg meg og snakker til min bror som han var et fullverdig menneske. I realiteten er han et hundemenneske og en maktens tjener. Hunder kan være alrighte dyr, de. Men man må aldri la hunden få råde, eller ta en politimann seriøst som mann og som meningsinnhaver. Min manndom er forevig større, simpelthen fordi jeg er i stand til å ha en tanke som er min egen.
En gang for mange år siden lot jeg min politibror lese i min edle filosofiske journal, Sol invictus. Her er hva han leste:
Alt er nemlig ikke elendighet. Jeg har vært oppe i eteren og hentet gudegaver, nå må jeg stupe ned som en rovfugl og bringe det til jorden. Jeg er en nådeløs mann, jeg tar ganske enkelt ikke hensyn mer. Jeg spiralerer ned, velter meg over til siden og lar meg falle. Nå må jeg bare få til et godt stup. Hva skal jeg gjøre? Jo, utvikle en god metafysikk og ta livet av Nietzsche posthumt, slik jeg har lovet å gjøre. I mellomtiden skal jeg lese mer, kanskje skrive ferdig noen påbegynte avsnitt her i bloggen, kanskje presentere noen tanker med grovutkast etterhvert. Den som lever, eller i det minste er i live, får se. Hva er jeg? Jo, en av svært få. En asperger er sjelden, en intelligent asperger er sjeldnere, og en intelligent asperger med krigerske instinkter ... vel ... det finnes ingen grenser for hva jeg kan gjøre, og nå gjør jeg det. Mitt tankesett er unikt, og jeg er elsket av hittil uante guddommer som hjemsøker meg med bilder og visjoner. Jeg er glad for de kriger jeg har vært igjennom, for nå slipper jeg å leve de andres verdier og ønsker, løgner som altfor lett har sluppet igjennom hos meg, for barnet kan ikke forsvare seg selv. Nå ser jeg og vet jeg nok til å kjempe.
Min bror stusset spesielt over utsagnet om "en intelligent asperger med krigerske instinkter." Han blunket forundret noen ganger, en gest som har vært gjenkommende hos andre av mine venner som er samfunnsborgere, og leste utsagnet flere ganger. Han skjønte ikke riktig hva det kunne bety.
Jeg vet meget godt at min bror ikke har stort til begrep om hva neurologiske avvik innebærer, eller hva det betyr å være merkurialt hurtig i iallfall deler av sin hjerne. Ikke alle vet det, så det er forståelig. Minst av alt vet han noe om det å ha krigerske instinkter, annet enn som kanskje basal mandighet, med skruing av muttere, skifting av trailerdekk, og skudd på leirduer med hagle. Han vet ikke hva det vil si å ha fantasier om vold og voldtekt hver eneste dag, se for seg drap ned til minste blodsprutende detalj, og fantasere om slag, erobringer og strategiene som bringer disse frem, eller den elsk jeg kan ha for diverse våpen og krigsmaskiner. Når disse konsepter ikke har noe festepunkt i verden, kan de selvfølgelig heller ikke danne et større konseptuelt hele. Det hele blir dermed fremstående som det reneste gibberish. Konseptene blir vage, og de ender uten noe logisk endepunkt eller noe som kan tenkes å være fascinerende og attråverdig.
Som det heter seg i den evige sanne populærkulturen: Smarte negere høres ut som gale negere for dumme negere. Jeg har her snakket stygt om min bror og hevdet at han er nokså dum og rudimentær i sin manndom. Det sier seg selv at min bror på motsatt hold ser på meg som smårar, eller om jeg skulle være så altfor åpen, temmelig gal. Begge våre synspunkter er forsåvidt sanne. Det er bare det at svært få kan overskue rekkevidden, og med det, den forbannede begrensningen i min intelligens, og hva som i det hele tatt utgjør min galskaps begynnelse. Dybden av min følelse kan de heller ikke ane, fordi lokket på brønnen er på, for dem, og ser dermed ut som en glatt flate. Min galskap har sin oppståenhet på et høyere nivå, fordi jeg har forlengst tilbakelagt stadiet til et vanlig menneske. Det gjorde jeg antakelig fra første hjerteslag av i min mors liv. Dermed vil alt det jeg gjør, og alt det jeg sier, forbli evig uforståelig, for de mange, de som lar seg definere av flertallets trygghet.
Med mindre du har vandret i åndenes rike, der under trærne med de rikbugnende grener, aner du ikke hvem jeg er, hva jeg driver med, og hva som utgjør min store forfeilelse, det som stundvis hindrer lynet i å slå ned på jorden.
Hvis min politibror ikke kan forstå meg, og bare hører gibberish, sier det seg selv at andre politimenn ikke kan forstå meg, og fatte hva det egentlig er jeg holder på med. Det i seg selv ville forsåvidt vært greit. Det finnes mange raringer der ute. Men så er det da dette med de politiske føringer, emosjonaliseringen og innførselen av kvinner i disse institusjonene, den dype uærligheten og den påfølgende manglende prinsipielle tenkning. Det er nok mange kvinnelige politiadvokater som kunne tenke seg å kvitte seg med en sjåvinistisk nasjonalist, eller hva enn det er de oppfatter meg som. Ingen kvinner oppfatter noenting riktig om meg. Det synkende intelligensnivå hos det ordinære politi, hindrer dem i å stanse prosessen gjennom å anvende seg av det minste rettskafne prinsipp. De, som oss andre, har nå blitt kvinnenes gisler. Gisler for implikasjon og følelse. Legg til at angiverne legger til løsrevne utdrag, og at politiadvokater kan legge til løsrevne utdrag utenfor enhver kontekst og presentere dem som et slags bevis, så kan det fordummede politi bli nødtvunget til inngrep, basert på hva de har blitt fortalt. Løgn, alt sammen. Jeg vet hvordan de lyver. Det har skjedd meg mange ganger før, også fra menns side.
Alt dette hadde jeg selvsagt forutsett, derfor sørget jeg alltid for å legge til disclaimers både over og under mine mest ekstreme tekster, samt markere dem som parodier i overskriften. Dette er på mange vis uheldig, for det ødelegger etter min mening noe av leseopplevelsen. Leseren bør ikke på forhånd vite hva han har å gjøre med fra mine indre landskaper. Jeg har jo det trekk at jeg eksploderer og angriper plutselig. Forvent det uventende er definitivt sant om meg. Men det viste seg at det var altfor nødvendig. Man kan endog tenke seg at huset mitt ble stormet av væpnet politi, dersom jeg ikke hadde lagt til disse disclaimers. Ikke lyv. Det er en logisk mulighet. Så er det bare det at disclaimerne ikke har nyttet når det gjelder å holde den uønskede oppmerksomhet langt unna. Jeg var istand til å plukke ut ifra en uttalt setning hvem det var som hadde angitt meg, og jeg vet også hvilken tekst det var som hadde brakt meg politiets oppmerksomhet, nemlig min analyse av mine egne, indre landskaper. Der hadde jeg tydelig markert at dette var fantasier som aldri ville bli virkelighet, uten at det nyttet. Den dype uærligheten fra institusjon og angiver viser seg så altfor tydelig, samt politifolkenes manglende evne til å fortolke tekst. Jeg kunne lagt disclaimers på alle mine tekster, men her går det forvidt, selv om fragmenter fra enkelte mursteiner kan trekkes frem av de uærlige. Slik det er nå, vil disclaimers på noe av det mest ekstreme fungere som forsvar. Om alt annet slår feil, så i det minste juridisk sett. De har ingenting på meg, og det frustrerer dem. Derav disse mange forsøk på karakterdrap og ulike typer intervensjon over et vidt spekter av områder. Ikke alle av dem blir nevnt her.
En venn av meg sa en gang at det burde være forbudt for enkelte å holde i en penn. Jeg ser den og høyner. Enkelte burde ikke ha lov til å lese tekster. Disse politifolkene er ikke akkurat boklige, og er ikke istand til å plukke opp det minste rudimentære begrep hos meg, eller la det inngå i en større sammenheng. Jeg er en meget dyptloddende analytiker, har jeg fått høre. Jeg vil også mene at jeg er istand til å skape enkeltstående bilder av estetikk og antiestetikk som er slående ned til det instinktuelle nivå, og som med det er dypt rotfestet i eteren og den dertilhørende filosofi som påbygg. Det skulle i det minste hysteriet og de mange anmeldelsene tyde på. Livets irrganger står klart for meg, men dette kan bare kommuniseres til de som er på mitt nivå, eller høyere.
Jeg er også klok nok til å se begrensningen. All filosofi er rettferdiggjørelse. Bare enkelte kriminaltypuser er ved sin forenkling i besittelse av det rendyrkede instinkt, de fleste må følge liv og oppvekst, som meg. Rettferdiggjørlse er sterk. Det er det som driver sivilisasjoner. Filosofi har ingen verdi annet enn som rettferdiggjørelse. Hadde politifolkene lykkeligvis vært en slags anglo-saksisk remnant fra vår siste store tid, ville de i det minste forstått at her er en kraft, og at her verken kan eller bør noe gjøres. Kjærlighet vises ved å la ting være. Men fordi manualarbeidere og kvinner fikk sitt inntog i viktige posisjoner innen arbeidslivet, ser man nå bare gibberish. Derfor utgjør nå det vanlige menneske en trussel mot den tenkende. Vi kan til og med se for oss at tenkende virksomhet blir kriminalisert med tiden. Faktisk spår jeg at det kommer til å være realiteten om få år. Egentlig er det allerede tilfelle, forbudet har bare blitt illagt med de indirekte, ikke direkte, formaliserte midler, der målsetningen er et speilbilde av overvåkningssamfunnet i Kina. Enhver selvstendighet og egenvilje er allerede definert som patologi. Leseferdighetene og evnen til abstraksjon er stadig synkende hos skolebarn, som blir opplært til å få fryktreaksjoner dersom de har tenkt en ikke-korrekt tanke. Resultatet av denne lokk-leggingen er en uhelbredelig aggresjon mot de avvikere og typuser som fortsatt tenker. Om ti år er det dagens femtenåringer som sitter i stillinger i politiet. Det kan hende vi tenkere må gå fullstendig under jorden, skal vi overleve. Ikke at det betyr noe. Vår sivilisasjon er allerede ugjendrivelig myrdet.
En gang ble jeg oppringt av en annen politimann i forbindelse med noe jeg hadde skrevet. Det har forsåvidt blitt en del av disse tilfellene nå. Han spurte meg ut om mitt innhold her på denne bloggen, og stusset veldig på mine uttalelse om at "100IQ-sjiktet er det verste av alt," med den påfølgende rasing. Hva kan jeg si? Jeg er en lidenskapelig mann. Igjen vises realiteten. For politimannen var hele sentimentet noe uforståelig og søkt. Hvordan kan en gruppering innen normalfordelingen være slike monstre? Men så ser han ikke disse faktorer som nevnt overfor. Intelligent nok til lydighet, men ikke til ulydighet. Det er det eliten ønsker seg. Flittige idioter, systemtjenere og regelryttere er det verste av alt, og de kjenner en voldsom aggresjon mot de få som tenker. Følelsen er gjengjeldt i fullt monn hos meg. Det pleier Conan barbaren å si også, når han knuser skaller.
Som det heter seg i filmen Pulp Fiction: Det er når negere blir redde at negere blir drept. Sant på alle nivåer i livet, vil jeg tro. Vi har det jo med å manifestere vår største frykt. I disse forfølgeres tilfelle, i form av meg, fordi jeg blir bare mer av det jeg er, jo mer du forsøker å ta det bort. Litt paradoksalt: Den som frykter meg, må drepes. Svært få så leken, humoren og betraktningen på avstand i denne uttalelsen. De tok alt sammen så konkret og nærsynt som mulig. Slik er det når snekkere fordrer å være tenkere.
Frykt og engstelse er i dag den dominerende følelse, og derfor har den frie tanke blitt umulig. Derav disse sanksjoner, og derav disse kontinuerlige forsøk, med alle midler, mot de få som utøver ærlighet og den intuitive følelse i noen utgave, uhildet av samfunnets krav til høflighet og form.
Du må stort sett være filosof av en viss mandighet for å egentlig oppfatte meg, hvis ikke kan jeg ikke garantere for hva det er du ser, bortsett fra at vedkommende er ustabil. La meg være litt morsom. Jeg er jo ustabil. Aner du hvilke krefter som bor hos meg? Men jeg har dessverre ikke tid til å myrde folk med 100 IQ, folk som ikke engang vil oppfatte hvorfor de myrdes, eller at de hele tiden spares. Folk i 110 IQ-sjiktet er heldigvis reddsomme nok til å være høflige. Tro meg når jeg sier det, de tingene jeg driver med er nesten helt sikkert fullstendig utenfor din rekkevidde. Derfor anbefaler jeg deg å slutte med disse forstyrrelsene. Man kauker ikke til en smed i arbeid.
Ja, du må se meg, og da antar jeg gjerne formen til en leopard. Skjult, flekket, uberegnelig, dette er bare noen av de esoteriske føringer som symbolet inngyter. Det er uheldig om du ser meg, hvis du ikke forstår hva du ser på. Det er det som er tilfellet med visse besøkende på denne siden. Til dette har de ingen forstand, og de burde holde seg langt unna. De burde ikke engang ha tillatelse til å lese innholdet.
Jeg har fått nok av all tarvelighet, og jeg ser det tydelig, og i fritt monn, hos disse varslerne som for meg ikke engang er ansiktsløse. Jeg er intelligent nok til å ha navn. Nummer bryr jeg meg ikke om, fordi dere er under min verdighet. Nå ganske nylig så jeg hvordan en politikvinne i Storbritannia gjøv løs på en pike med asperger i ledtog med hele sju kollegaer. Hvorfor? Fordi piken sa at politikvinnen hadde like kort hår som sin lesbiske bestemor. Dette gjør man altså, mot en skapning som ved sitt grunnvesen har et hjerte av gull. Den rådende tarvelighet av i dag. En gang i tiden hadde jeg også et hjerte av gull. Det er lenge siden nå. Nå arter antakelig mitt hjerte seg som en infernalsk, lavaboblende vulkan. På den måten er jeg nok en motsatt Empedokles. Det er ikke jeg som skal falle i vulkanen og bli en med et eller annet altomsluttende instinkt, som tilslutt fører til drap i verden. Tvert om! Det er vulkanen som skal falle ut av meg, og da skal jeg kjenne fred, ennå mens hele den verden dere hører til, brenner. Ditt blikk skal bare se flammer, fordi ditt paradigme og alt det du tror på har brutt sammen for godt. Det er i åndenes rike jeg skal ha min seier. Tilbake står kun Heraklits ild. En verden i evig vorden. Elven kan renne videre, fri for de korrektes stinkende sumphull og grunne pytter sølevann i ynkelig stillstand.
Som jeg var hyggelig nok til å opplyse politiet om, jeg kommer til å fortsette som før, bare mer av det, så man oppnådde egentlig motsatt effekt av det man ønsket. Den gang loven forbyr det som nå er min lovlige virksomhet, gjelder i mine øyne loven ikke mer, og alle terninger er av bordet. I mellomtiden skal jeg fortsette min vandring gjennom dette Kali Yugas mørke, hvilken enn av oss som dør først, mannen eller tiden. Til det har jeg min klare mistanke.
Skjebnen er ikke foruten ironi. Med min tekst som jeg ble implisert for, "Hva det indre rike avslører" fant jeg i min ærlige egenanalyse at jeg sannsynligvis har narsissistiske trekk. Det var her den humørløse journalisten fant ruten inn til å anbringe skade, trodde han. Nei, det jeg fant ble kastet tilbake i meg i forsterket form, og jeg fikk gjennom all denne oppmerksomheten narsissistisk feed, og vissheten om at dette er hva jeg har manglet. Dessverre, kan man si, liker jeg meg selv som monster. Det er faktisk det eneste jeg kan være. Uten har jeg ingenting. Til og med Alexander den store behøvde gress og småkvist å stå på. Dette er rollen mine angivere nå har for meg, en rolle de vil fortsette å ha, for de kan ikke gå bort i fra sine instinkter og sin elendige nærsynthet.
Du skal ikke hate meg. Du skal elske meg. Jeg er din nærmeste venn. I meg bor sannhet og sannhet kun, og med det ibor jeg kjærligheten til voldtatte Kassandra. Livreddende råd: Uansett hva myndighetene og media ber deg om, gjør det motsatte.
Her kommer en innrømmelse, så alle, venn som fiende, kan vite at jeg snakker sant. Vel, problemet er jo at fiender uansett aldri tror på deg, men det burde de! Venner vil vel, innerst i sitt hjerte, alltid tro på dine ord, og vil derfor nå bli såret. Hør det da! Ytterst sett representerer alt dette mitt selvmordsforsøk. Jeg vil at noen skal komme og drepe meg for mine provokasjoner og de tingene jeg gjør, fordi jeg er lei av å leve i Kali Yugas ugjendrivelige mørke. Mordfasen og selvmordsfasen var altså alltid den samme. Hvem skal det være? Politiet? Blitzere? Min hånd greier ikke gjøre det selv. Jeg ga opp alt håp da menneskene lot seg vaksinere. Mente jeg dette i konkret forstand? Se, der var jeg igjen for dypsindig for innvånerne i Kali Yuga, og det er grunnen til at jeg ikke kan leve her. Saken er at jeg mener det både i kropp og med ånd, der ånd er langt, langt større. Les det igjen. Alt skjer i ånden, til og med mitt selvmord. Monsteret må næres. Nå har jeg fått det jeg ønsket meg. Jeg vet at jeg kan skape frykt og vrede i verden, fordi jeg er et narsissistisk monster, ikke stort annet. Med det må mannen og tiden dø sammen, og jeg vel nøyd i vissheten om det.
Drep meg! Gi meg den krig jeg alltid har ønsket meg.
Forstår du ikke at jeg er helt uten frykt?
(Sidenotat: VIdeoen har hele fire vannmerker, ser jeg. Blir mye arbeid hvis jeg skal få en ren versjon)
Kommentar: Typisk vil det også være for myndighetene å sanksjonere og sykeliggjøre mine utbrudd, der jeg på absolutt alle måter er en visjonær. Som landet sårt behøver, skal det legges til.